tisdag 19 april 2011

Är man klen så är man

Träningsvärken, den sitter där den ska. Om nu någon undrade. Förutom en skön lårkramp av allt promenerande och sittande på huk och grävande så högg det konstant i ena sidan igår, och när vi gick och lade oss igår så båda bah "Ohh aj aaj guud vad jag är trött...". Behöver jag säga att lite fysisk aktivitet är precis vad vi behöver? Jag pratade med en tjej idag som också har en lott (Det är förresten väldigt många som har odlingslotter, det känns som om man har kommit in i en hemlig sekt som man nu inser finns överallt) och som hade planer på att hyra en jordfräs, enligt henne kan man göra det billigt genom kommunen. Hon hade gjort det vi tänker göra, nämligen att för egen maskin gräva bort en gräsmatta och bah "Det gör jag inte igen". Mina sista ord kommer att vara "Men herregud, så svårt kan det väl inte vara?", innan jag får hjärtinfarkt och stupar på gräsmattan. Hmmmm. Imorn har vi en lottdejt efter jobbet. Musse ska såga staketstolpar och jag ska, ehh ja, rensa ogräs och vända jord. Och det är jag helt enormt pepp på. Är nog lite dum, men älska entusiasmen i alla fall.

Mary

Inga kommentarer: