onsdag 13 april 2011

Det ska gå

Idag botaniserade jag bland trädgårdsböckerna på bibblan. Alltså hajja, jag kan INGENTING om det här. Alls. Och allt verkar så krånligt, det ska försås hit och frosthärdas dit och kupas och grejjer - jag vill bara peta ned lite frön, vattna och sen kunna frossa i grönsaker och blommor. Ska det verkligen vara så svårt? Modern är ju en fena på allt som heter plantering, hon kommer att bli konsulterad ofta, vill jag mena. Musses päron är också hemma i trädgårdslandet, så vi lär få mycket råd därifrån också. Vicken tur. Men i alla fall, jag lånade en bok om kryddväxter och en med den käcka titeln 200 goda tips för kökslandet. Den känns som en livräddare. Än så länge har vi alltså ett ogräsland, två böcker samt en påse ekologiska basilikafrön som Musse vann när han före valet i höstas gick en av Miljöpartiet anordnad tipsrunda i Slottsparken. Det här kan inte gå fel.

Mary

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gud va trevligt med en lott-blogg!! Detta ska jag följa med spänning. Jag vill gärna besöka lotten en dag. En sommardag. Men skumpa tänker jag mig.. Går detta att ordna?
Puss och lycka till!!!!

Musse och Mary sa...

Men hallå - klart att du ska komma till lotten. Kanske när den är lite mer än en åker, men så fort vi får dit lite blommor och kanske en bondböna eller två så ska det firas med bubbel. Och du är bjuden!

PUSSKRAM

Nepeta Faassenii sa...

Om så önskas kan jag bidra med ogräsbekämpning, manuell så klart. Även med blomster, såsom; stjärnflocka, stockros, bergklint. Bara säg till så tar jag bussen till 31:an.

alla morgondagens blommor är dagens fröer. indianskt ordspråk

Musse och Mary sa...

Jaaa bergsklint! Och strockros! Jättegärna. Vi tar tacksamt emot alla bidrag.

PUSSAR!