söndag 17 april 2011

Gymkort schmymkort

Men alltså, här behövs ingen dyr pilatesträning när man kan promenixa två timmar om dan och in emellan slita hund med spaden och räfsan. Utmärkt motion ju. Jag har, efter tre timmars arbete, redan ont lite varstans. Sen är jag ju klen också.

En annan reflektion från dagen: man känner sig sjukt o-rånbar när man går genom stan med en spade lite nonchalant slängd över armen. Helt ärligt, vem skulle råna någon som håller i en spade? Inte jag. Och min "Spade, spetsig", för 79.90 på Biltema skulle sitta fint i mellangärdet på vilken ligist som helst. Vi har fortfarande inte införskaffat någon låda att ha våra saker i, så eftersom vi inte ville lämna våra fina, splirrans nya spadar på lotten så bar vi hem dom. Vi såg nog lite roliga ut när vi, i vääldigt trött och långsamt tempo, gick med vars en spade i handen. Jag kände mig lite sådär smådum sen när jag hade sagt hejdå till Musse och med min spade i högsta hugg gick över Möllan och förbi uteserveringarna där folk drack öl. Det känns ju bättre att se dum ut ihop med någon än att göra det själv, menar jag.

Mary

Inga kommentarer: